ponedeljak, 11 decembar 2017

Saradnja Klastera i Privredne Komore Vojvodine

Predsednik Privredne komore Vojvodine (PKV) Boško Vučurević zajedno sa sekretarom Udruženja usluga PKV Slavicom Hajder, sastao se u petak, 9. juna 2017. godine sa izvršnim direktorom „Železnice Srbije“ AD Nenadom Kecmanom, direktorom Regionalne agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća Novi Sad „Alma Mons“ Milicom Vračarić i menadžerom Klastera transporta i logistike Vojvodine mr Milanom Vučinićem u prostorijama PKV.

Tema sastanka bio je značaj razvoja logistike i regionalnih lokalnih pruga na teritoriji AP Vojvodine, sa osvrtom na njihov značaj za celokupnu državu i region.
Predsednik Vučurević predstavio je organizacionu šemu PKV, a istakao je sporazume o saradnji koje je PKV potpisala sa regionalnim komorama u zemljama u okruženju – Štajerska gospodarska zbornica u Mariboru, Slovenija; Trgovinsko-industrijska komora županije Čongrad u Segedinu, Mađarska; Privredne komore Arad u Aradu, Rumunija; Privredna komora Timiš u Temišvaru, Rumunija; trojni sporazum sa Mađarsko-Srpske trgovinskom i industrijskom komorom i Mađarskim poslovnim savetom i Sporazum o saradnji sa Privrednom komorom Republike Srpske.

Vučurević je predstavio i planirane aktivnosti PKV u narednom periodu, a na današnjem sastanku istaknuto je da je potrebna zajednička saradnja više interesnih činioca, jer samo timskim radom i dubinskom pripremom i procenom, idejni projekti mogu da budu ostvareni. 

Preuzeto sa sajta Privredne Komore Vojvodine: http://www.pkv.rs/2017/06/09/znacaj-razvoja-logistike-regionalnih-lokalnih-pruga/

U prethodnom susretu između PKV i KTLV izvršena je priprema sastanka na kome su učestvovali "Železnice Srbije" AD i Regionalna Razvojna Agencija "Alma Mons". Istovremeno, izvršena je analiza mogućih aktivnosti za pripremu manifestacije koju organizuju Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam i PKV pod nazivom "Unapređenje turizma na Dunavu kroz saradnju nadležnih institucija i privrednih društava iz Republike Srbije, Slovačke i Mađarske". Navedena manifestacija će imati formu poslovnog foruma i B2B poslovnih susreta turističke privrede tri države radi unapređenja turizma na Dunavu.

09062017-2-4

09062017-2-2

09062017-2-1


Izrada Studije na osnovu konkursa Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam

Klaster transporta i logistike Vojvodine konkurisao je kod Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam sa predlogom za izradu Studije pod nazivom "Definisanje strukture informacionog sistema robnih i transportnih tokova u AP Vojvodini".

naslovna

Sama izrada Studije zahtevala je sprovođenje jedne sveobuhvatne ankete za privredne subjekte o prevozu, prispeću i otpravljanju raznih vrsta roba, po relacijama, vrsti prevoznih sredstava, kao i o transportnim planovima više kompanija. Isto tako, bilo je potrebno obezbediti podatke o vrstama roba za mogućnosti kontejnerizacije, odnosno za korišćenje intermodalnih tehnologija transporta (kontejneri, sedlaste poluprikolice i dr.).

Studija je uspešno završena i prihvaćena od strane Sekretarijata.

grafikoni


Učešće Klastera u izradi Studije za Luku Apatin

studija
Opština Apatin je na osnovu Zakona o lukama i plovidbi na unutrašnjim vodama podnela zahtev Agenciji za upravljanje lukama za određivanje lučkog područja. Takođe, na osnovu navedenog zakona, potrebno je bilo uraditi više dokumenata. Klaster je učestvovao u izradi svih dokumenata u konzorcijumu sa Saobraćajnim fakultetom iz Beograda, Fakultetom Tehničkih Nauka iz Novog Sada i Hidrozavodom iz Novog Sada.

Sredstva za izradu dokumenata iznađena su posredstvom Agencije Alma Mons, iz međunarodnog projekta Easy Connecting. Osnovna dokumenta koja je bilo potrebno izraditi po Zakonu o lukama i plovidbi na unutrašnjim vodama su: Prethodna analiza osnovnih faktora, Studija lokacije, Ekonomsko-finansijska analiza opravdanosti. Na osnovu navedenih dokumenata je Agencija za upravljanje lukama proglasila lučko područje u opštini Apatin februara meseca 2017. godine.

U toku je, takođe po Zakonu o lukama i plovidbi na unutrašnjim vodama, prikupljanje Pisma o namerama radi izbora operatera. Proces izbora operatera vodi Agencija za upravljanje lukama.

luka-situacionoresenje

Situaciono rešenje luke sa terminalima, skladištima i intermodalnim terminalom.


Međunarodna završna konferencija i radionica “Mogućnosti razvoja logističkog potencijala Jugoistočne Evrope i raspoloživi izvori finansiranja”

Završna konferencija SENT projekta, održana je u četvrtak 9.6.2016. u prostorijama Privredne komore Vojvodine u Novom Sadu, u Velikoj sali 13, od 10:00 do 16:00.

Konferencija pod nazivom “Mogućnosti razvoja logističkih potencijala Jugoistočne Evrope i raspoloživi izvori finansiranja” održava se u sklopu projekta „Mreža transportnih i logističkih centara jugoistočne Evrope“ (SENT), finansiranog iz START Dunavskog fonda za projekte.

Program konferencije uključuje teme vezane za razvoj saobraćajne infrastrukture i efikasnog povezivanja logističkih centara Hrvatske i Srbije, kao i raspoložive izvore finansiranja iz Evropskih fondova propraćene pozitivnim primerima iz prakse.

Konferenciji su prisustvovali predstavnici ministarstava, sekretarijata, opština, gradova, razvojnih agencija, MSPP i velikih preduzeća, naročito preduzeća iz sektora transporta i logistike, kao i obrazovnih institucija, iz Srbije i Hrvatske. Panelisti konferencije su bili predstavnici sledećih organizacija i institucija: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, EU Info Centar, Klaster intermodalnog prijevoza (Rijeka), Savez za željeznicu (Zagreb), Fakultet Tehničkih Nauka (Novi Sad), Klaster transporta i logistike Vojvodine.

sent1

sent0sent2sentsent3

10.6.2016. je održana projektna radionica kojoj su prisustvovali predstavnici partnera na projektu kao i predstavnik Instituta za transportnu politiku i ekonomiju iz Budimpešte (KTI). Između učesnika radionice je potpisan sporazum o saradnji na pripremi i realizaciji follow-up projekata iz oblasti transporta i logistike.

sent4

Na konferenciji je zaključeno da postoji ogroman potencijal za saradnju sa susednim zemljama i međunarodni fondovi koji ovaj vid saradnje podržavaju i upravo je START fond za finansiranje projekata za razvoj Dunavskog regiona jedan od onih koji je podržao ovu konferenciju i saradnju sa našim partnerima iz Hrvatske, Klasterom intermodalnog prijevoza iz Rijeke i Saveza za željeznicu iz Zagreba.

Ono što je postignuto ovom konferencijom jeste motivacija učesnika na saradnju i diskusiju čiji je cilj bio izdvajanje ključnih problema i osnovnih koraka za dalji razvoj. Pored toga što su panelisti prezentovali svoja iskustva, konferencija je podstakla interaktivnu razmenu svih prisutnih.

sent5

Prezentacije sa konferencije možete preuzeti na linku:

https://www.dropbox.com/sh/lqsbt48zn2d4s9t/AAArKkIpu9z3LawG0sMPpN9ga?dl=0

Snimak konferencije možete videti na sledećim linkovima:

* Konferencija: Mogućnosti razvoja logističkog potencijala Jugoistočne Evrope i raspoloživi izvori finansiranja 1/2 (Youtube) https://youtu.be/ranRhBUqyGc

* Konferencija: Mogućnosti razvoja logističkog potencijala Jugoistočne Evrope i raspoloživi izvori finansiranja 2/2 (Youtube) https://youtu.be/aJRehJRik0s


Radionica SENT projekta u Zagrebu

Klaster transporta i logistike Vojvodine je učestvovao na radionici „Izazovi povezivanja logističkih centara u dunavskoj regiji" u Zagrebu 31. marta 2016. godine.

Prenosimo vest sa stranice http://www.szz.hr/radionica-sent-projekta-u-zagrebu :

Nakon što je nedavno održana slična radionica u Rijeci, u Zagrebu je 31. ožujka održana radionica „Izazovi povezivanja logističkih centara u dunavskoj regiji" koja je dio projekta SENT, financiranog iz programa START unutar Dunavske strategije.

DSC_46782_

Četiri su partnera na projektu iz Hrvatske i Srbije: Klaster intermodalnoga prijevoza iz Rijeke, Savez za željeznicu iz Zagreba i Klaster transporta i logistike iz Vojvodine. Projekt je vrijedan 24.000 eura, a trebao bi poslužiti kao podloga za prijavu većih i vrednijih projekata koji bi se bavili istraživanjem potencijala za suradnju logističkih centara u jugoistočnoj Europi u znatno većoj mjeri. Projekt je počeo 1. prosinca 2015., a traje 6 mjeseci.

Voditelj projekta dr. sc. Dražen Žgaljić iz Klastera intermodalnog prijevoza, sudionicima je predstavio sve mogućnosti dobivanja sredstava iz programa fondova EU za transportne tvrtke, a Ante Klečina iz Saveza za željeznicu te Marija Novaković iz Klastera transporta i logistike Vojvodine naveli su ciljeve projekta, a to su razmjena ideja povezivanja intermodalnih centara na području jugoistočne Europe u cilju praktične poslovne suradnje i stvaranja novih projekata financiranih iz fondova Europske unije.

DSC_45816-m

Sedamdesetak sudionika predstavljanja bilo je pozvano da svojim idejama podupru izradu studije. Tijekom rasprave izneseni su negativni primjeri realizacije pozitivnih ideja i projekata, kao što je upotreba niskopodnih vagona za prijevoz kamiona koji, unatoč tome što u su u vlasništvu domaćeg operatera, uspješno voze na stranim prugama, nesporazumi između potreba željezničkih operatera i lokalne zajednice koja ne odgovara adekvatno na njihove zahtjeve, suptilne prepreke kojima se onemogućava kvalitetniji prijevoz, kao npr. manji osovinski pritisak na dionicama pruge na slovenskom području, a koje vode prema Luci Rijeka itd. Niz iznesenih ideja može se svesti na nekoliko zajedničkih: potrebno je hitno umrežavanje prijevozničkih i infrastrukturnih tvrtki, luka, željeznice, ceste, operatera i  logističara sa znanstvenim institucijama radi razmjene iskustva i znanja; postojeće intermodalne resurse treba umrežiti u nove razvojne projekte te lobistički utjecati na političare koji donose strateške odluke. Jer bez strateških planova, u koje bi trebali biti ucrtani potencijalni logistički centri, neće se moći tražiti novac iz fondova EU za njihovu realizaciju.

Sljedeća radionica održat će se u Novom Sadu početkom lipnja mjeseca 2016. godine.

Vlatka Škorić/HŽ Infrastruktura

Foto: Ante Klečina

Prezentacije možete preuzeti na sledećim linkovima:

http://www.szz.hr/wp-content/uploads/2016/04/SENT-prez-Marija-v03.pdf

http://www.szz.hr/wp-content/uploads/2016/04/EU-programi-2014-2020_Zagreb_16_3_2016.pdf


Strana 1 od 11