petak, 21 septembar 2018

Vojvođanske rečne luke odsečene od železnice

Luka_Novi_Sad_-_za_sajt

Dnevnik, 05. mart 2013.

Jedan od osnovnih ciljeva Poslovnog udruženja Klastera transporta i logistike Vojvodine je, između ostalog, iznalaženje načina da se smanje logistički i transportni troškovi. Kako, pitali smo klaster-menadžera Milana VučinićaOn kaže da se najpre moraju stvoriti uslovi za preraspodelu transportnog tereta s dominantnog drumskog saobraćaja na rečni i železnički, koji su jeftiniji.

Metanolsko-sirćetni kompleks iz Kikinde izvozi sirćetnu kiselinu za Srednju Evropu... oni bi želeli da voze železnicom, ali imaju problema jer je pruga od Kikinde preko Sente do Subotice loša, s malim osovinskim pritiskom od samo 16 tona. I ako idu od Kikinde preko Novog Miloševa do Zrenjanina, pruga je takođe loša, do Pančeva je još gora. Imaju u vlasništvu više od 200 cisterni, kupili su ih da bi imali manje troškove, a pruga nije sređena.

Vučinić ističe da je Vojvodini važna veza Pančevo–Zrenjanin–Miloševo zato što je daleko odmakao projekat za izgradnju novog mosta preko Dunava između Vinče (kod Male Krsne) i Starčeva (ispod Pančeva) i tu je ideja da se napravi železnički most preko Dunava i da se Koridor 10, koji dolazi iz Soluna i Istanbula, ispred Beograda račva tako da levi krak ide prema Beogradu, a desni preko Vinče, Dunava, Starčeva, Pančeva i da se uključuje na takozvanu banatsku magistralu. Tu se misli na pravac Pančevo – Zrenjanin – Novo Miloševo, desno Kikinda – Rumunija, levo Senta–Subotica–Mađarska. I tuda da idu veliki i opasni tereti.


Opširnije...

Delegacija Klastera u poseti italijanskoj članici i ambasadi Republike Srbije u Italiji

KTLV_Rim_14-15_februar_2013

24. februar 2013.

Na poziv članice Klastera „Gruppo Bernardini“, delegacija Klastera transporta i logistike Vojvodine u sastavu Milan Vučinić, klaster menadžer, Stojan Petković, direktor kompanije „Kombinovani prevoz“ iz Beograda i Dejan Ećimović, direktor „Mad Metal“ doo iz Novog Sada, posetila je 14. i 15. februara članicu Klastera, „Gruppo Bernardini“ u Terniju (sedište kompanije).

Poslovni razgovori obavljeni su u dva dela. Prvi deo, odvijao se 14. 02. 2013. u prostorijama Ambasada Republike Srbije uz prisustvu Prvog savetnika Ambasade, Radeta Berbakova, dok je drugog dana posete, 15.02.21013. delegacija Klastera posetila sedištu kompanije Gruppo Bernardini u Terniju.

Osnovna tema razgovora je bila dalje proširenje saradnje, naročito u oblasti intermodalnog transporta i razvoja novih tehnologija transporta. Tokom boravka u Italiji, tročlana delegacija Klastera prisustvovala je svečanom prijemu koji je u Rimu organizovala Ambasada Srbije povodom Dana državnosti Republike Srbije i tom prilikom primila ih je ambasador, gosp. Ana Hrustanović.


Kompanija AAE iz Švajcarske – nova članica Klastera

logo_AAE_Svajcarska

24. februar 2013.

Na sastanku održanom o četvrtak, 21.02.2013. u Novom Sadu, predstavnici kompanije Ahaus Alstaetter Eisenbahn AG (AAE) iz Švajcarske potvrdili su svojeno ranije iskazano interesovanje za pristupanje članstvu Klastera transporta i logistike Vojvodine i doneli odluku da se uključe u rad Klastera zvaničnim potpisivanjem pristupnice.

Ispred kompanije AAE, sastanku je prisustvovao Jakob Ohrstrom, direktor Direkcije razvoja, i Slavko Žan, stručni saradnik ove kompanije, a KTLV je predstavljao klaster menadžer Milan Vučinić.

Tokom razgovora istaknut je obostrani  interes da se ponuda kompanije AAE promoviše upravo na području Vojvodine s posebnim akcentom na širinu ponude tipova vagona koje poseduje ova kompanija. Na tim osnovama, ocenjeno je da se može uspostaviti saradnja od obostranog interesa i u planovima za transport roba prema Rusiji. Zbog svega navedenog, razgovori okončani su dogovorom o pristupanju AAE članstvu Klastera transporta i logistike Vojvodine.

AAE, sa sedištem u Švajcarskoj, jedna je od vodećih evropskih kompanija koja se bavi rentiranjem vagona u 22 države u Evropi i Rusiji. Kompanija osnovana 1989. godine, u isključivo privatnom vlasništvu, uspela je da u relativno kratkom roku dostigne impozantnu poslovnu reputaciju i osvoji čak 40 % ukupnog tržišnog udela u ovoj poslovnoj sferi. Sa svojom flotom od čak 30.000 vagona razlititih tipova i namena, AAE zauzima drugo mesto u Evropi po angažovanju svoje flote.


Klaster učestvuje u formiranju Slobodne zone Apatin

KTLV_slob_zona_AO__022

22. februar 2013.

Opština Apatin, kao osnivač, pokrenula je postupak formiranja Slobodne zone Apatin. U toku meseca septembra 2012. godine, Klaster transporta i logistike Vojvodine podneo je predlog Opštini Apatin za izradu „Elaborata o postojanju ekonomske opravdanosti o formiranju Slobodne zone Apatin“ na osnovu Zakona o slobodnim zonama i Uredbe o formiranju slobodnih zona.

Svojim zaključkom od 10. 09. 2012. godine, Opštinsko veće Opštine Apatin sa potpisom Predsednika Opštinskog veća, dr Živorada Smiljanića dalo je saglasnost za izradu „Elaborata o postojanju ekonomske opravdanosti o formiranju Slobodne zone Apatin“. Klaster Transporta i Logistike Vojvodine, kome je jedan od osnivača Opština Apatin, ponudio je svoje stručne i kvalifikovane potencijale za izradu elaborata što je i prihvaćeno.

Završni sastanak u prethodnom postupku formiranja slobodne zone održana je dana 19.02.2013. u Apatinu i na tom sastanku, između ostalih, prisustvovao je i Direktor Uprave za slobodne zone pri Ministarstvu finansija, Milan Ristić. Usaglašeni su stavovi o daljem postupku kandidovanja Opštine Apatin za dobijanje statusa slobodne zone i izvršen je izvor lokacija koje su interesantne za osnivanje i razvoj slobodne zone u Apatinu.

Razmotrena je i mogućnost da se Grad Sombor priključi postupku osnivanja Slobodne zone Apatin.


Klaster dobio podršku Pokrajine za prugu Petrovardin-Beočin

sastanak_Petr_Beoin_033

22. februar 2013.

Klaster transporta i logistike Vojvodine u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom zaprivredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova učestvuje u procesu inicijativnih aktivnosti za postupak rekonstrukcije pruge Petrovaradin – Beočin. 

U Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova danas je održan sastanak na kome je bilo reči o nastavku započetih aktivnosti za rekonstrukciju pruge Petrovaradin – Beočin na kome su predstavnici javnog sektora podržali predlog da se obnovi navedena deonica pruga. 

Pored podrške Pokrajinske vlade, zainteresovanost za učešće u projektu rekonstrukcije pruge izrazili su privredni subjekti "La Farge", „Transnafta“, „Alas Rakovac“, „Karin Komerc“, Opština Beočin, Grad Novi Sad i AD "Železnice Srbije". 

S obzirom da je konstatovano da se ovaj projekat može realizovati jedino u partnerstvu javnog i privatnog sektora dogovoreno je da se pristupi izradi Protokola o zainteresovanosti za učešće i posebnog elaborata o tehničko-ekonomskoj analizi realizacije projekta i povoljnostima koje proističu za učesnike.

Na skupu je predsedavao Juhas Balint, zamenik pokrajinskog sekretara, a prisustvovali su i predstavnici Sekretarijata, predstavnici Zavoda za izgradnju Grada Novog Sada, Opštine Beočin, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu i Klastera transporta i logistike Vojvodine, klaster menadžer Milan Vučinić.

Sastanku u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova prethodio je sastanak u Opštini Beočin, koji je održan 31.01.2013, a na kome je, između ostalog, doneta odluka da Klaster transporta i logistike Vojvodine izradi elaborat u kome će se ispitati sve mogućnosti za rekonstrukciju pruge (tehničko-ekonomski elementi, potrebne investicije, model raspodele troškova, postupak javn-privatnog partnerstva i dr.).


Strana 5 od 11