četvrtak, 26 april 2018

Doneta je Strategija razvoja vodnog saobraćaja Republike Srbije od 2015. do 2025. godine

Posle više termina javnih rasprava konačno je oformljen tekst Strategije razvoja vodnog saobraćaja Republike Srbije od 2015. do 2025. godine. Strategija je usvojena na sednici Skupštine Republike Srbije i objavljena je u "Službenom Glasniku Republike Srbije" početkom januara 2015. godine. Strategija je donela više novina u funkcionisanju vodnog saobraćaja. Klaster Transporta i Logistike Vojvodine učestvovao je u javnim raspravama i određene primedbe su usvojene. Primedbe i sugestije koje je Klaster dao su se odnosile na: potrebu predloga ugradnje planskih dokumenata višeg reda i zakonske regulative u Strategiju, ugradnju studijske dokumentacije koja je sačinjena u okviru AP Vojvodina i koja se odnosi na logističke centre, marine i sve druge studije koje gravitiraju vodnom transportu. Tekst Strategije je dobijen od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i dostavlja se članicama; još nije objavljen na sajtu Ministarstva.

Stategija_-800px


Novogodišnja čestitka

ktlvcestitka2015


Dodela priznanja "Kapetan Miša Anastasijević" timu Klastera za Naj projekat u Južnobanatskom okrugu

Tradicionalna manifestacija projekta "Put ka vrhu", dodela društvenih priznanja "Kapetan Miša Anastasijević" za region Južnog Banata održan je 10. decembra 2014. godine u Kovinu. Dodelu ovih priznanja od 2000. godine vodi novosadska agencija "Media Invent" zajedno sa Novosadskim i Beogradskim univerzitetom i uz podršku regionalnih privrednih komora širom Srbije. 

Autori "Idejnog rešenja izgradnje nautičkog centra i marine Kovin sa studijom ekonomske opravdanosti" dobili su ovu prestižnu nagradu kojom se otvara značajan prostor za razvoj turizma na vodi u opštini Kovin i Južnom Banatu. Na svečanosti je naglašeno da su dobitnici ukupno 17 pojedinaca, institucija i preduzetnika u privrednom i društvenom životu na području Južnobanatskog okruga. 

Nagrada koji je dobio tim Klastera sastoji se od Plakete i zlatnika sa likom Kapetana Miše i umetnički je rad akademskog vajara Ljubiše Mančića iz Beograda. Tim Klastera se sastoji od odgovornih projektanata: Profesor dr Milorad Miloradov, dipl. građ. inž., Miroslav Ristić dipl. građ. inž., Snežana Milešević dipl. inž. arh., obrađivači, Mr Milan Vučinić dipl. saob. inž., Milan Stefanović inž. pomorskog i rečnog saobraćaja, Vladimir Torbica dipl. ecc., Sanja Ivkov master inž. arh. i konsultanti Nebojša Petković, master inž. arh. i Dragomir Mirković hidrograđevinski inž.

123

Novi Put svile

Ka Evropi u ovom trenutku ide kineski voz sa 82 teretna kontejnera koji je iz grada Jivua krenuo 18. novembra i treba mu tri nedelje da stigne do španske prestonice. Ovo putovanje će ući u istoriju kao otvaranje najveće železničke linije na svetu, koju su kineske vlasti simbolično nazvale „novi Put svile". Ime projektu dao je lično Si Đinping, predsednik najmnogoljudnije države na planeti, koji je objavio da je Peking za početak izdvojio 40 milijardi dolara koje će investirati u bolju infrastrukturu i teretnu logistiku za vozove na ovoj liniji.

"Novi Put svile" duži je od čuvene ruske Transsibirske železnice i povezuje Zapadnu Evropu sa gradom Jivu sa oko dva miliona stanovnika, prilično malim za kineske standarde ali izuzetno važnim za trgovinu. U gradu koji se nalazi na četiri sata vožnje od Šangaja smeštena je, po tvrdnji UN, najveća veleprodajna tržnica robe široke potrošnje na svetu. U gradu živi veliki broj stranaca koji tu kupuju robu koju plasiraju u matične države, a posebno je brojna arapska zajednica od nekoliko hiljada trgovaca.

Međutim, Kini očigledno nije dovoljna ova veza sa Bliskim istokom, pa "Vašington post" piše da je zato ušla u ovaj mnogo veći projekat koji bi trebalo da produbi veze između druge po jačini svetske privrede i tržišta Evrope. Nova železnička linija ide rutom kroz zapadnu kinesku pokrajinu Sinđijang i dalje kroz široke stepe i tajge Kazahstana, upravo onim putem kojim su pre mnogo vekova trgovački karavani prolazili noseći robu iz Kine.

Grade luke u Aziji i Africi

Jivu - Madrid jedna je od linija kojima Peking želi sa revitalizuje interkontinentalnu kopnenu trgovinu, a alternativa je da teretni vozovi ulaze u Evropu i preko Turske. Na mapi koju je objavila kineska agencija Sinhua nalaze se i morske verzije "novog Puta svile" zbog kojih Peking već ulaže milijarde dolara u izgradnju luka na obalamna Indijskog okeana od Bangladeša do Šri Lanke, kao i na afričkom kontinentu u Keniji.

542312_08_lb

Preuzeto sa http://www.blic.rs/Vesti/Svet/514565/Ovo-je-novi-Put-svile


Kineska razvojna banka zainteresovana za finansiranje projekata u Apatinu

IMG_7835-e1415273122452Višečlana delegacija Kineske razvojne banke na čelu sa generalnim direktorom Žang Čičengom, praćena direktorom agencije SIEPA Nikolom Jankovićem i Milanom Ristićem, direktorom Uprave za slobodne zone u Ministarstvu finansija Republike Srbije, posetila je Apatin.

Na radnom sastanku sa predsednikom opštine dr Živoradom Smiljanićem i njegovim saradnicima gosti su se informisali o mogućnostima i uslovima učešća u finansiranju određenih objekata koji su planirani u Robno-transportnom centru i investicionim potencijalima Slobodne zone. Pokazano je veliko interesovanje za projekte Industrijske i Slobodne zone, a posebno za projekat izgradnje međunarodne luke.

Na radnom sastanku je akcenat stavljen na činjenicu da Apatin ima spremne projekte i svaki može odmah krenuti u realizaciju. Za projekat Međunarodne luke opština Apatin pregovara sa četiri investitora koji su spremni da ulože u ovaj projekat.

Milan Ristić, direktor Uprave za slobodne zone, rekao je da je ova poseta usledila nakon razgovora članova vrha Vlade sa kineskim zvaničnicima, kao i razgovora koji su vođeni u nadležnim ministarstvima, jer se smatra da je položaj Apatina takav da može biti interesantan za strana ulaganja, a pogotovo jer i lokalna samouprava čini sve da privuče investitore.

Preuzeto iz: novine „Dnevnik“ 7. 11. 2014.



Strana 3 od 15