sreda, 18 jul 2018

Novi Put svile

Ka Evropi u ovom trenutku ide kineski voz sa 82 teretna kontejnera koji je iz grada Jivua krenuo 18. novembra i treba mu tri nedelje da stigne do španske prestonice. Ovo putovanje će ući u istoriju kao otvaranje najveće železničke linije na svetu, koju su kineske vlasti simbolično nazvale „novi Put svile". Ime projektu dao je lično Si Đinping, predsednik najmnogoljudnije države na planeti, koji je objavio da je Peking za početak izdvojio 40 milijardi dolara koje će investirati u bolju infrastrukturu i teretnu logistiku za vozove na ovoj liniji.

"Novi Put svile" duži je od čuvene ruske Transsibirske železnice i povezuje Zapadnu Evropu sa gradom Jivu sa oko dva miliona stanovnika, prilično malim za kineske standarde ali izuzetno važnim za trgovinu. U gradu koji se nalazi na četiri sata vožnje od Šangaja smeštena je, po tvrdnji UN, najveća veleprodajna tržnica robe široke potrošnje na svetu. U gradu živi veliki broj stranaca koji tu kupuju robu koju plasiraju u matične države, a posebno je brojna arapska zajednica od nekoliko hiljada trgovaca.

Međutim, Kini očigledno nije dovoljna ova veza sa Bliskim istokom, pa "Vašington post" piše da je zato ušla u ovaj mnogo veći projekat koji bi trebalo da produbi veze između druge po jačini svetske privrede i tržišta Evrope. Nova železnička linija ide rutom kroz zapadnu kinesku pokrajinu Sinđijang i dalje kroz široke stepe i tajge Kazahstana, upravo onim putem kojim su pre mnogo vekova trgovački karavani prolazili noseći robu iz Kine.

Grade luke u Aziji i Africi

Jivu - Madrid jedna je od linija kojima Peking želi sa revitalizuje interkontinentalnu kopnenu trgovinu, a alternativa je da teretni vozovi ulaze u Evropu i preko Turske. Na mapi koju je objavila kineska agencija Sinhua nalaze se i morske verzije "novog Puta svile" zbog kojih Peking već ulaže milijarde dolara u izgradnju luka na obalamna Indijskog okeana od Bangladeša do Šri Lanke, kao i na afričkom kontinentu u Keniji.

542312_08_lb

Preuzeto sa http://www.blic.rs/Vesti/Svet/514565/Ovo-je-novi-Put-svile


Kineska razvojna banka zainteresovana za finansiranje projekata u Apatinu

IMG_7835-e1415273122452Višečlana delegacija Kineske razvojne banke na čelu sa generalnim direktorom Žang Čičengom, praćena direktorom agencije SIEPA Nikolom Jankovićem i Milanom Ristićem, direktorom Uprave za slobodne zone u Ministarstvu finansija Republike Srbije, posetila je Apatin.

Na radnom sastanku sa predsednikom opštine dr Živoradom Smiljanićem i njegovim saradnicima gosti su se informisali o mogućnostima i uslovima učešća u finansiranju određenih objekata koji su planirani u Robno-transportnom centru i investicionim potencijalima Slobodne zone. Pokazano je veliko interesovanje za projekte Industrijske i Slobodne zone, a posebno za projekat izgradnje međunarodne luke.

Na radnom sastanku je akcenat stavljen na činjenicu da Apatin ima spremne projekte i svaki može odmah krenuti u realizaciju. Za projekat Međunarodne luke opština Apatin pregovara sa četiri investitora koji su spremni da ulože u ovaj projekat.

Milan Ristić, direktor Uprave za slobodne zone, rekao je da je ova poseta usledila nakon razgovora članova vrha Vlade sa kineskim zvaničnicima, kao i razgovora koji su vođeni u nadležnim ministarstvima, jer se smatra da je položaj Apatina takav da može biti interesantan za strana ulaganja, a pogotovo jer i lokalna samouprava čini sve da privuče investitore.

Preuzeto iz: novine „Dnevnik“ 7. 11. 2014.



Saradnja Klastera sa Regionalnom Privrednom Komorom Novi Sad

Klaster Transporta i Logistike Vojvodine je stupio u kontakt sa Regionalnom Privrednom Komorom Novi Sad i dogovoren je sastanak KTLV i grupacije za saobraćaj RPK NS za dan 7. novembar 2014. godine. Klaster će na tom sastanku prezentovati sledeće: pregled planiranih logističkih centara na regionu RPK NS; mogućnosti za planiranje i izgradnju logističkih centara; mogućnosti za postupak javno-privatnog partnerstva; mogućnosti za organizaciju novih vidova transporta primenom intermodalnih tehnologija.

rpk-nsktlv

Predstavnici Bačke Palanke putuju u Brisel: priobalje i luka zovu ulagače

Od 6 - 9. oktobra u Briselu na Konferenciji o razvoju priobalja Dunava opštinu Bačka Palanka predstavljaće njen predsednik Aleksandar Đedovac. Tamo će biti predstavljen projekat koji je ovde već popularno nazvan „Bačka Palanka na vodi“. Ova varoš i jeste bukvalno na vodi jer tu je Dunav, kao i zalivno jezero Tikvara.

- Idem u Brisel sa željom da onima koji odlučuju o bitnim projektima i potencijalnim ulagačima prikažem naše planove i ubedim ih da treba da investiraju u ovu našu varoš koja je centar komune sa preko 57.000 stanovnika, koja živi i zavisi od Dunava – rekao je Aleksandar Đedovac na konferenciji za novinare.

- U Briselu ću se zalagati za projekat uređenja priobalja, čija će izgradnja sigurno trajati par godina i koji traži velika sredstva. Ali, založiću se i za projekat nove luke, i još tri projekta, među kojima su i ovdašnje škole i „Mađarska kuća“ – poručio je Đedovac.  M. Sudžum

Preuzeto iz: novine „Dnevnik“ 4. 10. 2014. i http://www.ekapija.com/website/sr/page/949188/Privilegija-gradova-na-reci-Ba%C4%8Dka-Palanka-planira-da-kraj-Dunava-izgradi-vesla%C4%8Dku-stazu-marinu-sportsko-rekreativni-centar-akva-park-hotele

tikvara_1_240714_tw1024tikvara_2_240714_tw1024tikvara_3_240714_tw1024tikvara_5_240714_tw1024


Promocija IPA projekta Srbija-Rumunija

Promocija IPA projekta Srbija-Rumunija pod nazivom "Uvođenje modernih transportnih tehnologija u logističke veze Banata", sa prezentacijom "Studije izvodljivosti logističkog centra i intermodalnog terminala Vršac" biće održana u četvrtak 16. 10. 2014. godine u 11 časova u Velikoj sali Privredne komore Vojvodine u Hajduk Veljkovoj 11 u Novom Sadu. 

Poziv upućuju: Klaster Transporta i Logistike Vojvodine, Privredna komora Vojvodine, Pokrajinski sekretarijat za međunarodnu saradnju i lokalnu samoupravu, Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, u saradnji sa opštinom Vršac.

Projekat je rađen na osnovu inicijative i dogovora opštine Vršac i susedne opštine, rumunskog grada Rešice, uz finansiranje odgovarajućeg fonda EU za IPA projekte i trajao je 15 meseci. Krajnji rezultat su urađene dve Studije izvodljivosti, jedna za opštinu Rešice i jedna za opštinu Vršac. 

Na završnim promotivnim skupovima u Rumuniji, gradu Rešice, i u Vršcu 29. 8. 2014. istaknut je značaj ovog projekta i naročito je ukazano da je to prvi urađen projekat za logistički centar sa intermodalnim terminalom u Srbiji, koji istovremeno ima i svu neophodnu dodatnu prostorno-urbanističku dokumentaciju. Istovremeno, taj projekat se uklapa u Prostorni plan Republike Srbije i u Regionalni prostorni plan AP Vojvodine, kao logistički centar regionalnog značaja.

Vrlo je važno da se ovaj projekat javno promoviše, pre svega radi investitora, ali i radi toga što je to model koji se može primeniti i u drugim lokalnim samoupravama pošto je, izmedju ostalog, i težnja Programa razvoja AP Vojvodine 2014 - 2020. da se formira mreža logističkih centara u AP Vojvodini.



AGENDA:

11.00h Otvaranje promocije i prezentacije IPA projekta

11.00 - 11.30h Obraćanje skupu predstavnika:

- Privredne komore Vojvodine

- Pokrajinskog sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova

- Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu

- opštine Vršac

- Klastera Transporta i Logistike Vojvodine

11.30 - 12.30h Predstavljanje Studije: Saobraćajni fakultet Beograd

12.30 - 13.00h Diskusija i pitanja



ČLANICAMA KLASTERA TRANSPORTA I LOGISTIKE VOJVODINE

Predmet: Obaveštenje o aktivnosti Klastera u odnosu na primenu modernih transportnih tehnologija

Poštovane/i,

Klaster Transporta i Logistike Vojvodine, čija ste Vi članica, organizovao je, uz podršku dva sekretarijata pokrajinske Vlade AP Vojvodine (Sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova i Sekretarijata za medjuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu) i Privredne komore Vojvodine, javnu promociju IPA projekta Srbija - Rumunija, koja je za rezultat imala izradu posebnog dokumenta pod nazivom "Studija izvodljivosti logističkog centra i intermodalnog terminala Vršac". U okviru tog projekta izrađena je i posebna Studija za intermodalni terminal u rumunskom gradu Rešice.

Od svog osnivanja 2011. godine, Klaster u svom Programu rada ima za cilj, izmedju ostalog, i organizaciju i povezivanje svog članstva, kao i drugih institucija i privrednih društava, u odnosu na promociju i uvodjenje modernih transportnih tehnologija i sistema logistike, čiji je osnov za primenu i funkcionisanje projektovanje i izgradnja intermodalnih terminala.

U tom procesu nezaobilazna je uloga lokalnih samouprava, koje u svojim Prostornim planovima i Strategijama održivog razvoja planiraju nephodna prostorno-urbanistička dokumenta i čine napore da realizuju razvoj logističkih centara sa intermodalnim terminalima, uz primenu javno-privatnog partnerstva. Klaster je, upravo na takvim svojim aktivnostima, i u procesu edukacije i promocije lokalnih samouprava u oblasti modernih transportnih tehnologija, doprineo i uspešnoj realizaciji IPA projekta Srbija-Rumunija.

Obaveštavajući Vas o prednjem, prenosimo Vam želju da se stvoreni model uspešno primeni i na sve druge članice Klastera, kao i na ostale subjekte koji su potencijalni partneri u tom projektu. Želimo da iskažemo zadovoljstvo što je Klaster postigao takav rezultat, uz Vašu pomoć i razumevanje.

Dostavljajući vam pozivnicu za promociju, nadamo se da ćete prisustvovati promociji navedenog projekta i da ćemo uskoro biti u situaciji da takav projekat primenimo i u vašim sredinama.

Srdačno,

Mr Milan Vučinić

Klaster menadžer

pkvktlvpsmspsp





Strana 4 od 15