sreda, 24 januar 2018

Kinezi nam prave prugu od 300 km/h

Kinezi_nam_prave_brze_pruge

19. februar 2013.

Kineske kompanije spremne su da investiraju u brzu prugu između Beograda i Budimpešte, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja Srbije. Kako se navodi u saopštenju, predstavnici kineske ambasade u Beogradu su aktuelizovali tu ideju iz 1992. sa jasnom namerom da investiraju novac, opremu i radnu snagu, a da u projekat budu uključene srpska, mađarska i kineska strana. Navodi se da su analize nedvosmisleno pokazale opravdanost investicije i da je moguće napraviti železničku vezu sa vozovima koji saobraćaju između Srbije i Mađarske brzinom većom od 300 kilometara na čas. 


Šef ekonomskog odeljenja kineske ambasade u Beogradu Ču Lijanki kazao je da su kineske kompanije spremne da učestvuju u finansiranju tog projekta, da su obezbeđene kreditne linije i da praktično nema nijedne prepreke koja bi sprečila da se ta stara ideja pretoči u delo.  Kineska strana insistira da bude partner i praktično poveže dve zemlje, Srbiju i Mađarsku, kako bi se u veoma kratkom roku stvorili svi preduslovi da se započne ovaj posao.


Opširnije...

Usvojena platforma o revitalizaciji železničke stanice u Odžacima

Vuini_Odaci_-_platforma_o_revital_pruga

09 januar 2013.

Predstavnici lokalne samouprave i većih preduzeća iz Odžaka usvojili su zajedničke stavove i platformu za razgovore sa Ministarstvom saobraćaja, “Železnicama Srbije” i Pokrajinskim sekretarijatom za privredu na temu revitalizacije železničkog saobraćaja u Opštini Odžaci. Dalji razgovori će biti vođeni u okviru predstojeće konferencije predstavnika lokalnih samouprava i privrednih subjekata iz regiona Zapadne Bačke i pomenutih institucija, koja bi trebalo da bude održana u toku ovog meseca u Novom Sadu.

Sastanku u Odžacima, koji je organizovao zamenik predsednika opštine Nikola Krivokuća, prisustvovali su predstavnici “Hipola”, “Standard gasa”, “Luke Bogojevo”, “Dijamanta” i “Kikindskog mlina”, kao i Milan Vučinić ispred Saveta za železnički saobraćaj Pokrajinskog sekretarijata za privredu.

Milan Vučinić kaže da bi ova preduzeća, kao i “Hipol” koji je takođe korisnik koloseka u industrijskoj zoni, trebalo da od “Železnica Srbije” traže da se izvrši prekategorizacija ovih pruga u industrijske koloseke. On je podsetio i da lokalna samouprava, u skladu sa Zakonom o železnici, može biti nosilac prava korišćenja i upravljanja na delu železničke infrastrukture za koji “Železnice Srbije” nemaju ekonomski interes. Kada bi lokalna samouprava ispostavila takav zahtev za deo koloseka u industrijskoj zoni u Odžacima, kao i kolosek do luke u Bogojevu, onda bi mogla da prepusti upravljanje i korišćenje nad tom železničkom infrastrukturom zainteresovanim privrednim subjektima, objasnio je Vučinić.

Opština Odžaci je zajedno sa ostalim opštinama Zapadno-bačkog okruga, uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu, bila naručilac studije o mogućnostima revitalizacije pruga u regionu, koja je završena i prezentovana javnosti pre nekoliko godina. Studija je ukazala na opravdanost ulaganja u revitalizaciju železničkog saobraćaja (putničkog i teretnog), imajući u vidu njegovu veću rentabilnost u odnosu na drumski saobraćaj. Kako se u realizaciji ovog Protokola nije daleko odmaklo, lokalna samouprava u Odžacima je zajedno sa privrednicima, a u cilju ponovnog aktuelizovanja inicijative za revitalizaciju železničkog saobraćaja, odredila prioritete u tom smislu. Na prvom mestu, to je revitalizacija koloseka u železničkoj stanici u Odžacima u kojoj je zbog veoma loše infrastrukture smanjen osovinski pritisak. Zbog toga ova stanica, koja je jedna od najopterećenijih u zemlji, predstavlja usko grlo na pruzi Bogojevo-Odžaci-Novi Sad.

Vuini_Odaci_-_platforma_o_revital_pruga_-_02

Pored privrede, revitalizacija pruga u ovoj opštini je važna i zbog bi putničkog saobraćaja, koji se već duže vreme odvija u smanjenom obimu. Prema informacijama iz Pokrajinskog sekretarijata za privredu, zajedničkim učešćem više opština (Apatin, Sombor, Odžaci, Bačka Palanka, potencijalno i Novi Sada), u rekonstrukciji dizel-motornih vozova za prevoz putnika, bilo bi moguće očekivati i poboljšanje putničkog saobraćaja.

U tom slučaju bi se broj dnevnih polazaka iz Odžaka prema Somboru, odnosno Novom Sadu mogao povećati sa sadašnjih dva na šest.

- Opština treba da ispostavi obavezu javnog prevoza “Železnici”. “Železnica” je istakla red vožnje koji predviđa četiri polaska dnevno za N. Sad i Sombor, a mi sada imamo samo dva polaska, nekad i jedan. Međutim, onaj ko je istakao red vožnje taj mora i da ga poštuje, to je njegova zakonska obaveza i Opština mora uputiti takav zahtev “Železnici” – kaže Milan Vučinić.


Kinezi se uključili u modernizaciju srpskih pruga

pruge_Kinezi

25. decembar 2012.

Ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović sastala se sa predstavnicima renomirane kineske grđevinske kompanije SHANDONG HI-SPEED GROUP, koja je zainteresovana za poslove u Srbiji, posebno za izgradnju regionalnih autoputeva Pojate-Preljine i Novi Sad-Šabac-Loznica.

Ministarka Kalanović je kinesku delegaciju upoznala sa prioritetima u izgradnji regionalne infratsrukture, kao i o uslovima poslovanja u Srbiji, posebno se osvrnuvši na veoma dobru saradnju naše dve zemlje.

Obe strane su izrazile otvorenost za saradnju, a dogovoreno je da ova kineska kompanija u narednim danima uputi i zvanično pismo o namerama za saradnju na projektima Pojate Preljina i Novi Sad-Šabac-Loznica.

Kineska kompanija  SHANDONG HI-SPEED GROUP  je jedna od najjačih svetskih građevinskih kompanija u oblasti izgradnje autoputeva, železnica, aerodroma i luka. Kompanija posluje u više od 30 zemalja širom sveta, a jedan od njihovih najvećih i najpoznatijih projakata je most dužine 43 km u kineskoj regiji Šan Dong, koji je izgrađen za samo 4 godine. Kapital kompanije procenjuje se na više od 30 milijardi dolara.

izvor: Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave

 

 


Nastavak radova na Bulevaru Evrope u Novom Sadu

bul_evrope_NS

20. decembar. 2012.

Nakon četiri meseca zastoja, ovih dana počinju radovi na deonici Bulevara Evrope od Rumenačkog puta do budućeg mosta preko kanala, saznaje "Dnevnik" u Zavodu za izgradnju grada. Kako navode iz tog preudzeća, zalaganjem gradonačelnika i direktora ZIG-a i "Puta", preduzeća koje je dobilo ovaj posao na tenderu, raskinut je "volšebni ugovor" kojim je "Put" izabrao "Borovicu transport" za podizvođača na ovoj deonici, iako je u tenderskoj dokumentaciji kao podizvođač navedena firma "MN" iz Loznice.

U Zavodu za izgradnju grada kažu da je preduzeće "MN" već nabavilo građevinski materijal vredan 200 miliona dinara i spremno je da počne s poslom. Prema navodima iz ZIG-a, ugovor između "Puta" i "Borovice" nije smeo ni da postoji, a posledica je ta da preduzeće "MN" nije ni uvedeno u posao, iako je ponuda "Puta" s njima kao izvođačem pobedila na tenderu sa cenom od 995.220.707,96 dinara.

Iz Zavoda za izgradnju grada najavili su da će raskinuti ugovor sa "Borovica transportom", nakon što je uhapšen vlasnik te firme Dušan Borovica. Kao razlog za raskid ugovora navedeni su sporost i odnos prema ugovorenim obavezama za posao na drugoj i trećoj deonici četvrte etape izgradnje Bulevara Evrope, koje počinju od kanala DTD, obuhvataju izgradnju mosta, i kolovoza sve do autoputa. 


Opširnije...

Opštine preuzimaju održavanje lokalnih puteva

Mrkonji_-_optine_putevi

17. decembar 2012.

Lokalne samouprave će već na proleće ponovo preuzeti obavezu čišćenja lokalnih puteva, izjavio je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

- Predviđeno je da se opštinama vrati 6.000 kilometara lokalnih puteva. Mi smo pre početka ove zimske sezone, ipak, shvatili da je to teško održivo, pa smo vratili ponovo preduzeća za puteve, koja pošteno rade posao i ona će to ove zime izdržati rekao je Mrkonjić.

Mrkonjić je istakao da su putari ovu zimu dočekali najspremniji u prethodnih pet godina.

- U teškoćama u kojima se nalazi cela srpska, pa i putna privreda, oni su bili spremni da u domenu posla koji obavljaju, dakle na održavanju regionalnih, magistralnih puteva i autoputeva i dela lokalnih puteva obave svoj zadatak - rekao je ministar.

 (izvor: ekapija.rs)


Strana 10 od 15